Fòrum en gran grup
5 participantes
Pàgina 1 de 1
Re: Fòrum en gran grup
Victòria escrigué:
REFLEXIÓ DE L'EFICÀCIA FORUM GRAN GRUP- FORUM PETIT GRUP
La meva opinió positiva sobre fòrum en gran grup és que ens relacionem tots i sabem el què de tots els membres. A més caps pensant i aportant, més rica és la relació i els aprenentatges.
La part que funciona menys és que quan es produeixen molts missatges, perdem de vista les instruccions. A més de que llegim en diagonal i no captem tota la informació i a més fem interpretacions. Llavors es transforma en caòtic.
Perquè ha funcionat el “nou joc de cohesió? perquè sempre estàvem obligats a llegir tot el text per poder contestar.
Perquè no ha funcionat el tema de “ens coneixem, paraules encadenades¿” pel que he dit abans. Alguns de nosaltres hem llegit les instruccions i les hem interpretat equivocadament. També quan alguns ja hem vist vàries respostes hem llegit les dos o tres immediates anteriors i no hem llegit més. Això passa quan ho ha tantes persones dient la seva.
En grup petit és més fàcil, la interacció és entre menys persones i és més fàcil el diàleg. En contrapartida hi ha menys idees. Pot ser menys ric, però més ràpid i menys estressant.
És la meva opinió, basant-me en el que faig jo. No dic que tots fem lo mateix però penso que és generalitzat
estic molt d'acord amb tu
Re: Fòrum en gran grup
REFLEXIÓ DE L'EFICÀCIA FORUM GRAN GRUP- FORUM PETIT GRUP
La meva opinió positiva sobre fòrum en gran grup és que ens relacionem tots i sabem el què de tots els membres. A més caps pensant i aportant, més rica és la relació i els aprenentatges.
La part que funciona menys és que quan es produeixen molts missatges, perdem de vista les instruccions. A més de que llegim en diagonal i no captem tota la informació i a més fem interpretacions. Llavors es transforma en caòtic.
Perquè ha funcionat el “nou joc de cohesió? perquè sempre estàvem obligats a llegir tot el text per poder contestar.
Perquè no ha funcionat el tema de “ens coneixem, paraules encadenades¿” pel que he dit abans. Alguns de nosaltres hem llegit les instruccions i les hem interpretat equivocadament. També quan alguns ja hem vist vàries respostes hem llegit les dos o tres immediates anteriors i no hem llegit més. Això passa quan ho ha tantes persones dient la seva.
En grup petit és més fàcil, la interacció és entre menys persones i és més fàcil el diàleg. En contrapartida hi ha menys idees. Pot ser menys ric, però més ràpid i menys estressant.
És la meva opinió, basant-me en el que faig jo. No dic que tots fem lo mateix però penso que és generalitzat
Victòria- Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63
Re: Fòrum en gran grup
Grup Coop 5 UBUNTU GALATEA
DEFINICIÓ D'APRENENTATGE COOPERATIU
El treball cooperatiu és el treball en equip on, a partir de grups hetereogenis, l'alumnat es responsabilitza del seu aprenentatge actiu.
Les habilitats de cadascun dels membres de l'equip es posen al servei del grup per tal d'arribar a un objectiu comú fugint de la competitivitat i arribant a acords, on la capacitat de negociar és fonamental per a l'èxit. Tothom és respectat i el paper del mestre és el de mediador i dinamitzador.
Grup 5 UBUNTU-GALATEA
DEFINICIÓ D'APRENENTATGE COOPERATIU
El treball cooperatiu és el treball en equip on, a partir de grups hetereogenis, l'alumnat es responsabilitza del seu aprenentatge actiu.
Les habilitats de cadascun dels membres de l'equip es posen al servei del grup per tal d'arribar a un objectiu comú fugint de la competitivitat i arribant a acords, on la capacitat de negociar és fonamental per a l'èxit. Tothom és respectat i el paper del mestre és el de mediador i dinamitzador.
Grup 5 UBUNTU-GALATEA
Victòria- Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63
Re: Fòrum en gran grup
Bon dia!!
Crec que la tasca que proposa en Pere és força interessant. Jo he fet alguna semblant amb els meus grups. Sobre tot en els grups on soc tutora.
Abans de començar la classe, dedico un temps a preguntar " com vens avui?" Hi ha condicions: no es pot dir ni bé ni mal, ni regular. La resposta ha de ser amb una emoció o estat d'ànim identificable. És curiós el que costa que la gent pugui identificar. A tothom li costa. A mesura que passa el curs quan no ho faig, m'ho demanen. Això fa que el grup tingui una mica més de cohesió i ens dóna informació de com està la persona aquest dia, jo també explico el meu estat d'ànim. Podem entendre que l'alumne que ha dit que està enfadat i molt nerviós aquest dia tingui menys paciència. Ningú ha d'explicar què li ha passat si no vol i se li ofereix ajuda o una braçada si la vol. Es respecta el dret a la intimitat, al patiment i a l’acceptació.
Les cartolines que proposa l'activitat d'en Pere són molt interessants ja que es poden adaptar als nens petits. Es pot posar un mural amb les fotografies dels alumnes i que ells pengin les imatges emocionals al costat de la seva foto, per exemple. Es poden posar post-it per apuntar al constat algun missatge motivador que algú vulgui escriure. És molt bona idea Pere. Gràcies.
Crec que la tasca que proposa en Pere és força interessant. Jo he fet alguna semblant amb els meus grups. Sobre tot en els grups on soc tutora.
Abans de començar la classe, dedico un temps a preguntar " com vens avui?" Hi ha condicions: no es pot dir ni bé ni mal, ni regular. La resposta ha de ser amb una emoció o estat d'ànim identificable. És curiós el que costa que la gent pugui identificar. A tothom li costa. A mesura que passa el curs quan no ho faig, m'ho demanen. Això fa que el grup tingui una mica més de cohesió i ens dóna informació de com està la persona aquest dia, jo també explico el meu estat d'ànim. Podem entendre que l'alumne que ha dit que està enfadat i molt nerviós aquest dia tingui menys paciència. Ningú ha d'explicar què li ha passat si no vol i se li ofereix ajuda o una braçada si la vol. Es respecta el dret a la intimitat, al patiment i a l’acceptació.
Les cartolines que proposa l'activitat d'en Pere són molt interessants ja que es poden adaptar als nens petits. Es pot posar un mural amb les fotografies dels alumnes i que ells pengin les imatges emocionals al costat de la seva foto, per exemple. Es poden posar post-it per apuntar al constat algun missatge motivador que algú vulgui escriure. És molt bona idea Pere. Gràcies.
Victòria- Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63
No oblideu proposar tasques
No us oblideu de proposar tasques!
I llegiu les aportacions dels compnays, que xón molt interesants
I llegiu les aportacions dels compnays, que xón molt interesants
Re: Fòrum en gran grup
Pere escrigué:Hola a tothom,
El treball en gran grup tot i que ha començat amb una mica de caos ha estat molt interessant. Donar-se a conèixer vol temps i no és fàcil.
De les activitats penso que la presentació ha estat molt previsible, si més no en el meu cas.
L'activitat "Ens coneixem. Fem una cadena" ha estat la més caòtica. He trobat a faltar seguir més les pautes del joc: respostes més curtes i encadenades a l'anterior saltant de paraula en paraula.
L'activitat "Nou joc de la cohesió" l'he trobat més interessant i divertida. Potser ens hem frenat massa i ens ha faltat fer més d'una intervenció per fer-ho més llarg o potser no calia, no ho sé. En tot cas és una manera divertida de donar-se a conèixer.
Penso que pot ser interessant deixar algun tipus de registre de les experiències que es fan per donar-se a conèixer amb el grup classe.
Com a activitat de grup per treballar a l'aula (estic pensant en alumnes 1 i 2 d'eso) proposo invertir els primers minuts de les 3-5 primeres sessions del curs per fer una petita il·lustració que descrigui com se senten aquell dia. També han de trobar la paraula que descrigui l'estat d'ànim del dia i que escriuran al revers del petit quadre. Les úniques condicions són que el suport i format ha de ser mateix per a tothom (per ex: cartolina i 10x10 cm) i que només poden fer servir el color blau (poden utilitzar qualsevol tècnica a color: llapis, boli, retolador, aquarel·les ...). Al final es pot muntar una petita exposició amb els petits quadres de tot el grup. Fins i tot es pot repetir l'experiència més endavant amb el curs més avançat i/o cap al final de curs.
Pere
La proposta es interesant, però l'hauriem de protar al fòrum
aquesta és la tasca
que per cert només has fet tu
Re: Fòrum en gran grup
marisa 30 escrigué:Com a representant del grup 6 al fòrum i consensuat amb el grup hem de dir que la tasca al fòrum s'ha d'organitzar millor si no resulta caòtic, la feina es dispersa, i no resulta una eina molt útil si no s'estructura bé. En canvi algunes activitats senzilles com les cadenes sí que tenen sentit però necessitem eines més sòlides. És molt important q les instruccions siguin ben clares. Creiem que el forum és una bona eina per als alumnes per compartir dubtes. Per la resta, per compartir i construir en un grup cooperatiu (q acostuma a ser reduït) millor wats o altres eines com google drive
molt d'acord
com ja he dit abans a algun company o companya
tenieu instruccions
i el forum serveix pel que serveix i ja esta
es una bona eina però per coses molt ocncretes
al menys aquesta és la meva opinió
Re: Fòrum en gran grup
Lulu escrigué:Bon dia,
Per a mi l'experiència ha estat bastant caòtica. Però també penso que els nostres alumnes estan més acostumats a xarxes socials, per tant, probablemt no tindrien les mateixes dificultats, però sí unes altres.
El problema que veig és que (tan al grup gran com al petit) és que de vegades els problemes tècnics entorpeixen el que realment és important (donar la informació que vols) i poden arribar a desanimar als alumnes que de vegades són poc constants (almenys als meus).
Lluïsa Moles
Però aquest caos es genera moltes vegades, per no dir sempre
masses entrades, cada un on vol i com vol ...
el fòrum serveix per al que serveix
activitats senzilles per coneixer-nos millor i alguna discusió concreta
en grups petits funciona millor
Re: Fòrum en gran grup
Eva Garrigosa escrigué:Estic d’acord amb la Lluïsa,
Ha de quedar molt clar de bon principi: l’objectiu, les normes, la manera d’avaluar i la temporització . Si això no es compleix ningú té clar el que s’ha de fer i tothom reacciona com li sembla. Llavors és quan apareix el caos, es perd el temps i apareix la frustració. Si parlem de com ens hem sentit, jo he de dir que incòmoda. Sento dir també que el joc de la cadena i de la història no són el tipus d’activitats que jo esperava trobar-me. M’agradaria més parlar de diferents dinàmiques de grup per facilitar la cooperació i d’estratègies per saber dirigir-les.
Salutacions,
Eva Garrigosa
si només ens preocupem de què hem de fer per aprovar igual estem perdent de vista el que realment es important, el gust per compartir i aprendre
a la introducció del curs vaig intentar palsmar el que es pretenia amb aquest curs
jo no us puc aportar coneixements teorics, o si! però hi ha molta bibliografia que podeu llegir i que segur que us informarà millor que jo
el curs preten que experimenteu sensacions precissament per a que després tingueu estratègies per treballar
perquè és això el que a mi m'hagués agradar trobar quna vaig començar a treballar de forma cooperativa, tenia molta teoria pero poca pràctica
i la pràctica s'adquireix practicant!
i per molt que moooolts digueeu que no hi havia instruccions (no dubto quue potser no les he sabut transmetre) totes les instruccions us estan arribant com a mínim per duplicat
aquast caos i aquesta frustració segur que t'han portat a pensar un munt de coses que tu no faries mai i fins i tot coses que faries per a que això no passi ...
Fòrum gran grup
Hola a tothom,
El treball en gran grup tot i que ha començat amb una mica de caos ha estat molt interessant. Donar-se a conèixer vol temps i no és fàcil.
De les activitats penso que la presentació ha estat molt previsible, si més no en el meu cas.
L'activitat "Ens coneixem. Fem una cadena" ha estat la més caòtica. He trobat a faltar seguir més les pautes del joc: respostes més curtes i encadenades a l'anterior saltant de paraula en paraula.
L'activitat "Nou joc de la cohesió" l'he trobat més interessant i divertida. Potser ens hem frenat massa i ens ha faltat fer més d'una intervenció per fer-ho més llarg o potser no calia, no ho sé. En tot cas és una manera divertida de donar-se a conèixer.
Penso que pot ser interessant deixar algun tipus de registre de les experiències que es fan per donar-se a conèixer amb el grup classe.
Com a activitat de grup per treballar a l'aula (estic pensant en alumnes 1 i 2 d'eso) proposo invertir els primers minuts de les 3-5 primeres sessions del curs per fer una petita il·lustració que descrigui com se senten aquell dia. També han de trobar la paraula que descrigui l'estat d'ànim del dia i que escriuran al revers del petit quadre. Les úniques condicions són que el suport i format ha de ser mateix per a tothom (per ex: cartolina i 10x10 cm) i que només poden fer servir el color blau (poden utilitzar qualsevol tècnica a color: llapis, boli, retolador, aquarel·les ...). Al final es pot muntar una petita exposició amb els petits quadres de tot el grup. Fins i tot es pot repetir l'experiència més endavant amb el curs més avançat i/o cap al final de curs.
Pere
El treball en gran grup tot i que ha començat amb una mica de caos ha estat molt interessant. Donar-se a conèixer vol temps i no és fàcil.
De les activitats penso que la presentació ha estat molt previsible, si més no en el meu cas.
L'activitat "Ens coneixem. Fem una cadena" ha estat la més caòtica. He trobat a faltar seguir més les pautes del joc: respostes més curtes i encadenades a l'anterior saltant de paraula en paraula.
L'activitat "Nou joc de la cohesió" l'he trobat més interessant i divertida. Potser ens hem frenat massa i ens ha faltat fer més d'una intervenció per fer-ho més llarg o potser no calia, no ho sé. En tot cas és una manera divertida de donar-se a conèixer.
Penso que pot ser interessant deixar algun tipus de registre de les experiències que es fan per donar-se a conèixer amb el grup classe.
Com a activitat de grup per treballar a l'aula (estic pensant en alumnes 1 i 2 d'eso) proposo invertir els primers minuts de les 3-5 primeres sessions del curs per fer una petita il·lustració que descrigui com se senten aquell dia. També han de trobar la paraula que descrigui l'estat d'ànim del dia i que escriuran al revers del petit quadre. Les úniques condicions són que el suport i format ha de ser mateix per a tothom (per ex: cartolina i 10x10 cm) i que només poden fer servir el color blau (poden utilitzar qualsevol tècnica a color: llapis, boli, retolador, aquarel·les ...). Al final es pot muntar una petita exposició amb els petits quadres de tot el grup. Fins i tot es pot repetir l'experiència més endavant amb el curs més avançat i/o cap al final de curs.
Pere
Pere- Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 01/07/2017
Re: Fòrum en gran grup
Com a representant del grup 6 al fòrum i consensuat amb el grup hem de dir que la tasca al fòrum s'ha d'organitzar millor si no resulta caòtic, la feina es dispersa, i no resulta una eina molt útil si no s'estructura bé. En canvi algunes activitats senzilles com les cadenes sí que tenen sentit però necessitem eines més sòlides. És molt important q les instruccions siguin ben clares. Creiem que el forum és una bona eina per als alumnes per compartir dubtes. Per la resta, per compartir i construir en un grup cooperatiu (q acostuma a ser reduït) millor wats o altres eines com google drive
marisa 30- Invitat
Re: Fòrum en gran grup
Estic d’acord amb la Lluïsa,
Ha de quedar molt clar de bon principi: l’objectiu, les normes, la manera d’avaluar i la temporització . Si això no es compleix ningú té clar el que s’ha de fer i tothom reacciona com li sembla. Llavors és quan apareix el caos, es perd el temps i apareix la frustració. Si parlem de com ens hem sentit, jo he de dir que incòmoda. Sento dir també que el joc de la cadena i de la història no són el tipus d’activitats que jo esperava trobar-me. M’agradaria més parlar de diferents dinàmiques de grup per facilitar la cooperació i d’estratègies per saber dirigir-les.
Salutacions,
Eva Garrigosa
Ha de quedar molt clar de bon principi: l’objectiu, les normes, la manera d’avaluar i la temporització . Si això no es compleix ningú té clar el que s’ha de fer i tothom reacciona com li sembla. Llavors és quan apareix el caos, es perd el temps i apareix la frustració. Si parlem de com ens hem sentit, jo he de dir que incòmoda. Sento dir també que el joc de la cadena i de la història no són el tipus d’activitats que jo esperava trobar-me. M’agradaria més parlar de diferents dinàmiques de grup per facilitar la cooperació i d’estratègies per saber dirigir-les.
Salutacions,
Eva Garrigosa
Eva Garrigosa- Nombre de missatges : 3
Data d'inscripció : 03/07/2017
Re: Fòrum en gran grup
Bon dia,
Per a mi l'experiència ha estat bastant caòtica. Però també penso que els nostres alumnes estan més acostumats a xarxes socials, per tant, probablemt no tindrien les mateixes dificultats, però sí unes altres.
El problema que veig és que (tan al grup gran com al petit) és que de vegades els problemes tècnics entorpeixen el que realment és important (donar la informació que vols) i poden arribar a desanimar als alumnes que de vegades són poc constants (almenys als meus).
Lluïsa Moles
Per a mi l'experiència ha estat bastant caòtica. Però també penso que els nostres alumnes estan més acostumats a xarxes socials, per tant, probablemt no tindrien les mateixes dificultats, però sí unes altres.
El problema que veig és que (tan al grup gran com al petit) és que de vegades els problemes tècnics entorpeixen el que realment és important (donar la informació que vols) i poden arribar a desanimar als alumnes que de vegades són poc constants (almenys als meus).
Lluïsa Moles
Lulu- Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 06/07/2017
Fòrum en gran grup
Valoreu l'experiència del treball al fòrum en gran grup.
Reflexioneu sobre les sensacions que heu tingut i proposeu una activitat per treballar a l'aula.
Si voleu podeu fer-lo de manera individual encara que estaria bé que ho féssiu en grup.
Podeu fer la feina al wsp i després penajr-la aquí si voleu.
Reflexioneu sobre les sensacions que heu tingut i proposeu una activitat per treballar a l'aula.
Si voleu podeu fer-lo de manera individual encara que estaria bé que ho féssiu en grup.
Podeu fer la feina al wsp i després penajr-la aquí si voleu.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum
|
|