Escola d'Estiu 2017
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Fòrum en gran grup

5 participantes

Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dl Jul 10, 2017 10:32 pm

Victòria escrigué:
REFLEXIÓ DE L'EFICÀCIA FORUM GRAN GRUP- FORUM PETIT GRUP

La meva opinió positiva sobre fòrum en gran grup és que ens relacionem tots i sabem el què de tots els membres. A més caps pensant i aportant, més rica és la relació i els aprenentatges.
La part que funciona menys és que quan es produeixen molts missatges, perdem de vista les instruccions. A més de que llegim en diagonal i no captem tota la informació i a més fem interpretacions. Llavors es transforma en caòtic.
Perquè ha funcionat el “nou joc de cohesió? perquè sempre estàvem obligats a llegir tot el text per poder contestar.
Perquè no ha funcionat el tema de “ens coneixem, paraules encadenades¿” pel que he dit abans. Alguns de nosaltres hem llegit les instruccions i les hem interpretat equivocadament. També quan alguns ja hem vist vàries respostes hem llegit les dos o tres immediates anteriors i no hem llegit més. Això passa quan ho ha tantes persones dient la seva.
En grup petit és més fàcil, la interacció és entre menys persones i és més fàcil el diàleg. En contrapartida hi ha menys idees. Pot ser menys ric, però més ràpid i menys estressant.
És la meva opinió, basant-me en el que faig jo. No dic que tots fem lo mateix però penso que és generalitzat

estic molt d'acord amb tu
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Victòria Dl Jul 10, 2017 10:06 am


REFLEXIÓ DE L'EFICÀCIA FORUM GRAN GRUP- FORUM PETIT GRUP

La meva opinió positiva sobre fòrum en gran grup és que ens relacionem tots i sabem el què de tots els membres. A més caps pensant i aportant, més rica és la relació i els aprenentatges.
La part que funciona menys és que quan es produeixen molts missatges, perdem de vista les instruccions. A més de que llegim en diagonal i no captem tota la informació i a més fem interpretacions. Llavors es transforma en caòtic.
Perquè ha funcionat el “nou joc de cohesió? perquè sempre estàvem obligats a llegir tot el text per poder contestar.
Perquè no ha funcionat el tema de “ens coneixem, paraules encadenades¿” pel que he dit abans. Alguns de nosaltres hem llegit les instruccions i les hem interpretat equivocadament. També quan alguns ja hem vist vàries respostes hem llegit les dos o tres immediates anteriors i no hem llegit més. Això passa quan ho ha tantes persones dient la seva.
En grup petit és més fàcil, la interacció és entre menys persones i és més fàcil el diàleg. En contrapartida hi ha menys idees. Pot ser menys ric, però més ràpid i menys estressant.
És la meva opinió, basant-me en el que faig jo. No dic que tots fem lo mateix però penso que és generalitzat

Victòria

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Victòria Dl Jul 10, 2017 9:47 am

Grup Coop 5 UBUNTU GALATEA

DEFINICIÓ D'APRENENTATGE COOPERATIU

El treball cooperatiu és el treball en equip on, a partir de grups hetereogenis, l'alumnat es responsabilitza del seu aprenentatge actiu.

Les habilitats de cadascun dels membres de l'equip es posen al servei del grup per tal d'arribar a un objectiu comú fugint de la competitivitat i arribant a acords, on la capacitat de negociar és fonamental per a l'èxit. Tothom és respectat i el paper del mestre és el de mediador i dinamitzador.

Grup 5 UBUNTU-GALATEA



Victòria

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Victòria Dl Jul 10, 2017 9:35 am

Bon dia!!

Crec que la tasca que proposa en Pere és força interessant. Jo he fet alguna semblant amb els meus grups. Sobre tot en els grups on soc tutora.

Abans de començar la classe, dedico un temps a preguntar " com vens avui?" Hi ha condicions: no es pot dir ni bé ni mal, ni regular. La resposta ha de ser amb una emoció o estat d'ànim identificable. És curiós el que costa que la gent pugui identificar. A tothom li costa. A mesura que passa el curs quan no ho faig, m'ho demanen. Això fa que el grup tingui una mica més de cohesió i ens dóna informació de com està la persona aquest dia, jo també explico el meu estat d'ànim. Podem entendre que l'alumne que ha dit que està enfadat i molt nerviós aquest dia tingui menys paciència. Ningú ha d'explicar què li ha passat si no vol i se li ofereix ajuda o una braçada si la vol. Es respecta el dret a la intimitat, al patiment i a l’acceptació.

Les cartolines que proposa l'activitat d'en Pere són molt interessants ja que es poden adaptar als nens petits. Es pot posar un mural amb les fotografies dels alumnes i que ells pengin les imatges emocionals al costat de la seva foto, per exemple. Es poden posar post-it per apuntar al constat algun missatge motivador que algú vulgui escriure. És molt bona idea Pere. Gràcies.

Victòria

Nombre de missatges : 14
Data d'inscripció : 03/07/2017
Edad : 63

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty No oblideu proposar tasques

Missatge por Admin Dj Jul 06, 2017 3:45 pm

No us oblideu de proposar tasques!

I llegiu les aportacions dels compnays, que xón molt interesants
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dj Jul 06, 2017 3:44 pm

Pere escrigué:Hola a tothom,
El treball en gran grup tot i que ha començat amb una mica de caos ha estat molt interessant. Donar-se a conèixer vol temps i no és fàcil.
De les activitats penso que la presentació ha estat molt previsible, si més no en el meu cas.
L'activitat "Ens coneixem. Fem una cadena" ha estat la més caòtica. He trobat a faltar seguir més les pautes del joc: respostes més curtes i encadenades a l'anterior saltant de paraula en paraula.
L'activitat "Nou joc de la cohesió" l'he trobat més interessant i divertida. Potser ens hem frenat massa i ens ha faltat fer més d'una intervenció per fer-ho més llarg o potser no calia, no ho sé. En tot cas és una manera divertida de donar-se a conèixer.

Penso que pot ser interessant deixar algun tipus de registre de les experiències que es fan per donar-se a conèixer amb el grup classe.
Com a activitat de grup per treballar a l'aula (estic pensant en alumnes 1 i 2 d'eso) proposo invertir els primers minuts de les 3-5 primeres sessions del curs per fer una petita il·lustració que descrigui com se senten aquell dia. També han de trobar la paraula que descrigui l'estat d'ànim del dia i que escriuran al revers del petit quadre. Les úniques condicions són que el suport i format ha de ser mateix per a tothom (per ex: cartolina i 10x10 cm) i que només poden fer servir el color blau (poden utilitzar qualsevol tècnica a color: llapis, boli, retolador, aquarel·les ...). Al final es pot muntar una petita exposició amb els petits quadres de tot el grup. Fins i tot es pot repetir l'experiència més endavant amb el curs més avançat i/o cap al final de curs.

Pere

La proposta es interesant, però l'hauriem de protar al fòrum
aquesta és la tasca
que per cert només has fet tu
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dj Jul 06, 2017 3:42 pm

marisa 30 escrigué:Com a representant del grup 6 al fòrum i consensuat amb el grup hem de dir que  la tasca al fòrum s'ha d'organitzar millor si no resulta caòtic, la feina es dispersa, i no resulta una eina molt útil si no s'estructura bé. En canvi algunes activitats senzilles com les cadenes sí que tenen sentit però necessitem eines més sòlides. És molt important q les instruccions siguin ben clares. Creiem que el forum és una bona eina per als alumnes per compartir dubtes. Per la resta, per compartir i construir en un grup cooperatiu (q acostuma a ser reduït) millor wats o altres eines com google drive

molt d'acord

com ja he dit abans a algun company o companya
tenieu instruccions Shocked
i el forum serveix pel que serveix i ja esta

es una bona eina però per coses molt ocncretes
al menys aquesta és la meva opinió
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dj Jul 06, 2017 3:40 pm

Lulu escrigué:Bon dia,
Per a mi l'experiència ha estat bastant caòtica. Però també penso que els nostres alumnes estan més acostumats a xarxes socials, per tant, probablemt no tindrien les mateixes dificultats, però sí unes altres.
El problema que veig és que (tan al grup gran com al petit) és que de vegades els problemes tècnics entorpeixen el que realment és important (donar la informació que vols) i poden arribar a desanimar als alumnes que de vegades són poc constants (almenys als meus).

Lluïsa Moles

Però aquest caos es genera moltes vegades, per no dir sempre
masses entrades, cada un on vol i com vol ...

el fòrum serveix per al que serveix
activitats senzilles per coneixer-nos millor i alguna discusió concreta
en grups petits funciona millor
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dj Jul 06, 2017 3:38 pm

Eva Garrigosa escrigué:Estic d’acord amb la Lluïsa,
Ha de quedar molt clar de bon principi: l’objectiu, les normes,  la manera d’avaluar i la temporització . Si això no es compleix ningú té clar el que s’ha de fer i tothom reacciona com li sembla. Llavors és quan apareix el caos, es perd el temps i apareix la frustració. Si parlem de com ens hem sentit, jo he de dir que incòmoda. Sento dir també que el joc de la cadena i de la història no són el tipus d’activitats  que jo esperava trobar-me. M’agradaria més parlar de diferents dinàmiques de grup per facilitar la cooperació i d’estratègies per saber dirigir-les.
Salutacions,

Eva Garrigosa

si només ens preocupem de què hem de fer per aprovar igual estem perdent de vista el que realment es important, el gust per compartir i aprendre

a la introducció del curs vaig intentar palsmar el que es pretenia amb aquest curs
jo no us puc aportar coneixements teorics, o si! però hi ha molta bibliografia que podeu llegir i que segur que us informarà millor que jo

el curs preten que experimenteu sensacions precissament per a que després tingueu estratègies per treballar
perquè és això el que a mi m'hagués agradar trobar quna vaig començar a treballar de forma cooperativa, tenia molta teoria pero poca pràctica
i la pràctica s'adquireix practicant!

i per molt que moooolts digueeu que no hi havia instruccions (no dubto quue potser no les he sabut transmetre) totes les instruccions us estan arribant com a mínim per duplicat


aquast caos i aquesta frustració segur que t'han portat a pensar un munt de coses que tu no faries mai i fins i tot coses que faries per a que això no passi ...
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Fòrum gran grup

Missatge por Pere Dj Jul 06, 2017 1:26 pm

Hola a tothom,
El treball en gran grup tot i que ha començat amb una mica de caos ha estat molt interessant. Donar-se a conèixer vol temps i no és fàcil.
De les activitats penso que la presentació ha estat molt previsible, si més no en el meu cas.
L'activitat "Ens coneixem. Fem una cadena" ha estat la més caòtica. He trobat a faltar seguir més les pautes del joc: respostes més curtes i encadenades a l'anterior saltant de paraula en paraula.
L'activitat "Nou joc de la cohesió" l'he trobat més interessant i divertida. Potser ens hem frenat massa i ens ha faltat fer més d'una intervenció per fer-ho més llarg o potser no calia, no ho sé. En tot cas és una manera divertida de donar-se a conèixer.

Penso que pot ser interessant deixar algun tipus de registre de les experiències que es fan per donar-se a conèixer amb el grup classe.
Com a activitat de grup per treballar a l'aula (estic pensant en alumnes 1 i 2 d'eso) proposo invertir els primers minuts de les 3-5 primeres sessions del curs per fer una petita il·lustració que descrigui com se senten aquell dia. També han de trobar la paraula que descrigui l'estat d'ànim del dia i que escriuran al revers del petit quadre. Les úniques condicions són que el suport i format ha de ser mateix per a tothom (per ex: cartolina i 10x10 cm) i que només poden fer servir el color blau (poden utilitzar qualsevol tècnica a color: llapis, boli, retolador, aquarel·les ...). Al final es pot muntar una petita exposició amb els petits quadres de tot el grup. Fins i tot es pot repetir l'experiència més endavant amb el curs més avançat i/o cap al final de curs.

Pere

Pere

Nombre de missatges : 9
Data d'inscripció : 01/07/2017

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por marisa 30 Dj Jul 06, 2017 12:36 pm

Com a representant del grup 6 al fòrum i consensuat amb el grup hem de dir que la tasca al fòrum s'ha d'organitzar millor si no resulta caòtic, la feina es dispersa, i no resulta una eina molt útil si no s'estructura bé. En canvi algunes activitats senzilles com les cadenes sí que tenen sentit però necessitem eines més sòlides. És molt important q les instruccions siguin ben clares. Creiem que el forum és una bona eina per als alumnes per compartir dubtes. Per la resta, per compartir i construir en un grup cooperatiu (q acostuma a ser reduït) millor wats o altres eines com google drive

marisa 30
Invitat


Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Eva Garrigosa Dj Jul 06, 2017 11:45 am

Estic d’acord amb la Lluïsa,
Ha de quedar molt clar de bon principi: l’objectiu, les normes, la manera d’avaluar i la temporització . Si això no es compleix ningú té clar el que s’ha de fer i tothom reacciona com li sembla. Llavors és quan apareix el caos, es perd el temps i apareix la frustració. Si parlem de com ens hem sentit, jo he de dir que incòmoda. Sento dir també que el joc de la cadena i de la història no són el tipus d’activitats que jo esperava trobar-me. M’agradaria més parlar de diferents dinàmiques de grup per facilitar la cooperació i d’estratègies per saber dirigir-les.
Salutacions,

Eva Garrigosa

Eva Garrigosa

Nombre de missatges : 3
Data d'inscripció : 03/07/2017

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Lulu Dj Jul 06, 2017 7:12 am

Bon dia,
Per a mi l'experiència ha estat bastant caòtica. Però també penso que els nostres alumnes estan més acostumats a xarxes socials, per tant, probablemt no tindrien les mateixes dificultats, però sí unes altres.
El problema que veig és que (tan al grup gran com al petit) és que de vegades els problemes tècnics entorpeixen el que realment és important (donar la informació que vols) i poden arribar a desanimar als alumnes que de vegades són poc constants (almenys als meus).

Lluïsa Moles

Lulu

Nombre de missatges : 5
Data d'inscripció : 06/07/2017

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Fòrum en gran grup

Missatge por Admin Dc Jul 05, 2017 10:25 pm

Valoreu l'experiència del treball al fòrum en gran grup.
Reflexioneu sobre les sensacions que heu tingut i proposeu una activitat per treballar a l'aula.

Si voleu podeu fer-lo de manera individual encara que estaria bé que ho féssiu en grup.
Podeu fer la feina al wsp i després penajr-la aquí si voleu.
Admin
Admin
Admin

Nombre de missatges : 147
Data d'inscripció : 30/06/2016

https://eeacte2017.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Fòrum en gran grup Empty Re: Fòrum en gran grup

Missatge por Contenido patrocinado


Contenido patrocinado


Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt


 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum